KaMi TaNpa KaMu~From Taiping to KuAla SePeTaNg (part2)



Dah lama peram cerita nie, akhirnya Cik Aa decided nak tulis jugak di petang yang hujan nie. Anak-anak semua tido so ada la masa Cik AA nak tulis al-sambungan cerita From Taiping with love tu. but kali li From Taiping ke Kuala Sepetang..

Hari yang sama Cik AA sampai di Tepeng Cik AA dah nekad Cik AA nak pegi semua tempat yang Cik AA dah browse dalam intenet dan dari maklumat yg Cik AA dapat dari kawan2. Yang Cik AA tau trip kali nie wajib pi makan mee udang Kuala Sepetang.

Dari Omstay yang Cik AA n family tinggal (Taiping) ke Kuala Sepetang ambik mase 15 min jer. Tu pun Chegu Zain drive dengan penuh sopan dan santun sambil menghirup udara petang. huhuhu...Cik AA ada 3 nama kedai yang Cik AA dapat dari entenet. Yang pertama ialah Mee Mak Jah, kedua Mee Mak Teh dan ketiga plak mee Pak Salleh. So kami just tengok le kedai yang mana ramai kami akan berenti, opkos la kan, kalau orang ramai mee dia la yang sedap.

Kedai yang pertama kami jumpa ialah Kedai Mak teh, ramai jugak. Kedai yang kedua kedai Mee udang Mak Jah. mana la kedai mee Pak Salleh nie, dah nak sampai ke pekan Kuala Sepetang da nie. Raoud punya round nampak la kedai mee kepunyaan Pak Salleh. Tapi kedai dia gerai kecik dan lama, tak lah sevass da BooM macam kedai Mak Jah dan Mak Teh. So Chegu Zain tengok Cik AA kemdian Cik AA tengok Chegu Zain...hehehe melalui tenungan je kami sepakat takmo makan kat kedai Pak Salleh...may b next time kot.... Way to Mak Jah stall.

Nie gambo gambo yg sempat di snap di Mee Udang Mak Jah stall @ Kuala Sepetang



Mula mula tengok menu dulu...apa ada...?

Aduh.....selak udang baru bole nampak mee

Mak Tok tak makan mee...so nasi goreng udang sepesel untuk MT

Anak Cik AA yang enjoy his mee udang..YummIeEE...

Malu malu beruang pulak si angah nie...

Nah anak dara Cik AA...punya nganga...

Pak Lang control buat pe...

Ha...tu dia..ending nya...





post signature

KeNaNgAn HaRi iNi aDaLaH uNtUk HaRi eSoK

1 ulasan: