Selamat Datang 2013


Sekembalinya bekerja di tahun 2013 amat menerujakan. Hari nie da minggu kedua Cik AA kembali bertugas. Wah bukan senang nak tune balik mental dan emosi setelah hampir 2 bulan tak mengajar. Penatnya usah diceritakan lah...Hari pertama balik dari sekolah terus flat. Anak2 hangpa nak buat pa pun buat lah..samapai tera tu sekali penatnya..

Masuk minggu yang kedua pon masih belum dapat adapt lagi dengan anak anak baru di tahun satu. Mana taknya minggu transisi katakan. Aduh...kena ikut jadual yang da disediakan oleh guru tahun satu. Tak boleh mengajar subjek lagi. Ajaq depa kenal kawasan sekolah, ajaq doa makan bla bla bla...yang lagi haru kena ajaq anak sendiri. Dah pesan panggei tece...dak...dok panggei ibu ibu..nak kea pulaih telinga bdak nie..

Tak termasuk lagi tugas tugas yang "pi mai pimai tang tu" tu..Awat yang lagu tu...nak wat lagu mana lagi cikgu pon de berapa kerat ja..mau tak mau hang la kena jadi macam macam (pegang pelbagai tugas)..sekolah cek kecik ja..jadi cikgu pon tak le ramai. Tapi sekolah nie bkan nak puji sekolah sendiri la noh...mmg cikgu2 dia tip and top. So Cik AA yang ala kadar nie pon terpengaruh lah dengan budaya yang amat sehat di sekolah ini berbanding Cik AA yang agak lemau di sekolah yang lama dolu..

Kalau nak disenaraikan bidang tugasan yang Cik AA pegang kat sekolah nie...nanti ade yang iri ati pulak..kate teman nie gile kosa..heeee tak qeti2 ke deme...tak pe lah Cik AA anggap nie sebagai latihan dalaman almaklumlah Cik AA nak berqoje nie lama lagi (wahhh mude lagi niehh) so kalau dapat apa2 tugasan pon in sya Allah Cik AA dah dibekalkan sedikit pengalaman yang Cik AA kutip sepangjang Cik AA beqoje disini....(eleh mengarang macam dapat pindah sekolah je...)



KeNaNgAn HaRi iNi aDaLaH uNtUk HaRi eSoK