One day before Ramadhan


Assalamualaikum...

Last week sempat pergi melawat Mak Jah @ Batu Pahat. Kami satu family bertolak petang sikit lepas ayah balik tuition. Nie kira pi holiday lah...Aku mintak drive dari PJ hingga lah ke destinasi yg aku mampu. Permulaan perjalanan seem okey. Tapi tiba-tiba je tersalah jalan....pe lagi navigator pun muncung je, panas hati la tu, ckp dia tak nak dengar. di pertengahan jalan hujan turun lebat selebat lebatnya. Masyallah macamana aku nak buat nie, aku nampak jalan tu putih je.....nak mintak tolong orang kat sebelah tu dah wat wat tidoq. Jadi mau tak mau kena jugak lah redah hujan tu.....Ter nampak sign board ke Putra Jaya. Fiuhhhh...lega. Betul jugak lah jalan yg aku ambil ni.

Sedang aku concentrate kat depan tiba-tiba sebuah kereta Proton Saga memotong kereta aku....Ewah cam tulis karangan periksa UPSR lak....Laju gak lah hujan lebat-lebat nie. Nun di depan, aku terpana dek kerana nampak kereta Proton Saga tadi berpusing pusing. Seakan terhenti degupan jantung melihat adegan live depan mata. Proton Saga tadi terus berputar sebanyak 4 kali sebelum ter turn turtle di tepi jalan. " Ibu jalan terus bu....jalan terus". Mulut aku terkumat kamit membaca apa yg patut. Kesian menebal di hati melihat kejadian tu...apalah nasib pemandu kereta Proton Saga tadi. Tapi aku tak boleh berhenti memandangkan aku membawa family. Melalui cermin pandang belakang aku nampak dua tiga kereta berhenti, untuk memberi bantuan agaknya. Alhamduliallah.....

Ayah...ibu nak berhenti la...ayah lak bawak ek...,buat sora takut. Bawak! sekali dia bg arahan da.....Bawak lah aku dengan perasaan takut yg menebal. Apa lagi akai aku nak bagi nie...."Ayah....lapaq la", agaknya nie alasan yg munasabah memandangkan kami belum makan ape2. "Okey gak, berentila kat mana-mana". Yeszzz berjaya akhirnya. Pe lagi nampak je sign board R&R Ayer Keroh...zasss aku kona ke kiri.


Ayah layan Hafizuddin @ R&R Ayer Keroh Melaka

Hafizzudin sempat wat kawan @ Ayer Keroh


Itu lah dia...pengalaman aku menyaksikan kemalangan live pastu fobia sorang sorang. Salah aku gak lah kan merengek nak bawak kereta. Nanti aku update ape yang kami se family wat kat rumah Mak Jah aka Nenek Jah. Besh tau...

KeNaNgAn HaRi iNi aDaLaH uNtUk HaRi eSoK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan